Poveste de vacanta

Printre jucarii si lectii, printre colegii noi si prietenii din parc, s-a scurs cu repeziciune timpul. E vacanta, prima mea vacanta. Imi amintesc cum se tot plangea mami ca nu-i mai ajunge timpul si ca abia asteapta concediul. Inseamna ca de-acum, pana la toamna vom putea sa recuperam.

Deci, nu mai vreau sa ma trezesc dimineata, nu mai vreau sa invat sa ma imbrac si sa ma dezbrac, nu mai vreau sa mananc singurica, doar sunt in “concediu”!!!!

Vreau doar sa ma joc pana la epuizare, sa am timp pentru toti „copilasii” mei care au fost abandonati cat am fost eu la „serviciu”, sa pot sa le ofer toata atentia mea. Asa ca i-am dat jos de la locul lor, i-am aliniat frumos la perete si am inceput sa le arat ca gradinita m-a facut mai inteleapta. Chiar le mai citesc povesti din cartea mea cu poze, sau le mai pictez cate-un peisaj. Ce daca ei nu inteleg deocamdata? Sunt convinsa ca incetul cu incetul vor reusi sa patrunda in tainele „frumosului” meu artistic.  Si-i invat cantecele, chiar si noii pasi de dans le explic. Ii iau de manuta si le descriu universul copilariei. Ce frumoasa e vacanta!! In sfarsit, o inteleg pe mami, care tanjeste dupa cateva minute petrecute cu copilul ei.

Tot acum, am invatat ce este responsabilitatea, ca doar e destul de dificil de trezit atatia „copilasi” si invatati ca trebuie sa aiba grija de dintisori, trebuie sa aiba grija sa fie curati si ingrijiti. Si asta nu doar cand am eu chef, ci in fiecare dimineata trebuie sa respectam acest ritual.

Stau si ma gandesc totusi, de ce eu sunt in concediu si mami nu?? Oare asta e pedeapsa lor ca au crescut?? Greu de crezut. Eu cand voi fi ca ei, voi avea vacanta!!!! Si doar o sa ma joc cu jocurile de oameni mari.

Trece greu timpul cand mami nu-i cu mine, dar imi povesteste in fiecare seara ce frumos va fi cand vom merge la mare, la munte, in excursii, vom culege flori si imi va face coronita, vom alerga cat e ziua de lunga, si ne vom arunca in iarba doar asa…ca sa ne odihnim. Ce nevoie de odihna au unii?!!! Ca picioarele mele deja alearga in vis!!

Si plecam. Nu stiu daca e doar visul ala ce ma macina seara de seara sau e realitate. Cert e ca-s fericita, ca mama e zana mea cea buna, care cu bagheta ei magica face ca visele mele sa prinda contur. Ma alint, alerg si…cresc!! Si zilele se amesteca cu noptile, si povestile cu jocurile, si drumurile cu odihna. Si trece repede, prea repede!! Mami, mai stai si tu in vacanta!!!! Lasa serviciul, ca o sa cresc eu mare si-o sa-ti aduc bani. Tu doar stai cu mine. Ai vazut ce minunat a fost?? Ai vazut cum sunt deja fetita mare?? Ai vazut ca nu m-am mai smiorcait?? Hai, mami, doar am crescut!!!!

Dar incep din nou povestile de seara, de data asta personajele sunt doi bunici simpatici, care de fiecare data se supun micii printese si o duc prin locuri de basm: de la cotetul de gaini pana la livada de meri sau chiar pana la vita de vie. Campuri intregi doar ale mele, poteci cu noroi sau cu praf in care se aduna toti nepotii veniti in vacante, tot felul de matusi si unchi ce-si supravegheaza micile odoare, sprijinind un gard si luand pulsul satului. Stelele care parca-s mai aproape de mine si in fiecare seara imi mai aduc cate un gand bun de la mami.

Dar de data asta e mult mai greu, , acum trebuie sa o iau de la coada la cap cu numaratoarea, si sa scad in fiecare seara cate 1. Si gata, o sa mergem acasa!! Unde ma asteapta pantofiorii mei alaturi de rochita mea de mic gradinicer. Toate aranjate frumos, pregatite parca sa ma duca din nou intr-o alta lume de basm. Sa-mi revad jucariile si lectiile, colegii noi si pe cei vechi.

Mami, sa nu-mi mai spui ca sunt micuta, sa nu-mi mai spui ca-s bebelusul tau!!! Te rog frumos. Acum sunt domnisoara si pot sa strig cu mandrie: sunt in grupa MIJLOCIE!!

Etichete:,

Lasă un răspuns

