Monstrul

Dintotdeauna Andra a avut o problema cu manichiura. Decat sa suporte forfecuta saptamanala mai bine intervine ea cu dintisorii. La inceputuri am crezut ca e o manifestare naturala datorata aparitiei dentitiei, incetul cu incetul problema s-a agravat si am cautat solutii de a ne debarasa de acest obicei prost: rosul unghiilor. Cu tot felul de povesti inventate sau citite pe ici pe colo, cu tot felul de promisiuni de manichiura de printesa, am reusit in cele din urma sa reducem numarul unghiilor afectate de flagel la…3. Eram victorioasa, jubilam, ma felicitam, dadeam chiar si sfaturi altor mamici care se confruntau cu asemenea problema. Ce sa mai, ma simteam regina anti-ros-unghii!

Dar un obicei abia format trebuie sa-l mentii tot timpul! Ei, eu am uitat de asemenea invataminte si am descoperit ca toata munca a fost in zadar. De la minunatul nivel de trei unghii roase am evoluat la…zece!!😦

Incerc din nou sa aplic povestile pe care le stiu deja, dar de data asta cu mai multa inversunare si cu mai multe promisiuni: Andra, draga mea, cand o sa ai unghiutele crescute, promite mami ca mergem ca madamele la manichiurista si-o rog sa-ti puna abtibilduri si sa-ti faca desene pe ele. Dar trebuie sa le lasi un pic sa creasca pentru a avea loc sa se manifeste artistic!!!

Parea o batalie castigata usor dar…s-a dovedit ca nu e chiar asa. S-a consolat cu ideea ca mai bine nu merge la manichiurista😦

Aplic o noua strategie…cea a comparatiilor:

– Andra, uite, eu toata viata mi-am dorit sa am unghii lungi si uite, mi le ingrijesc, le tai pielitele, le pilesc si..uite ce minunatii detin ;;)

– Da, mami, dar eu nu ma pot abtine. Vreau si eu unghii frumoase!

– Iubita mea, cand erai mica aveai unghiutele frumoase dar acum faci in asa fel incat singura te autoflagelezi.

– Mami, chiar aveam unghii frumoase??

-Da draga mea, erau frumoase ca a lui Radu!

– Bine, dar Radu baga manutele-n gura dar daca n-are dinti n-are cum sa le roada! Vreau si eu sa nu am dinti😦

O iau in brate si-o mangai usor pe crestet:

– Ei, cum sa nu ai dinti draga mea?! Pai cu ce ai mai manca tu ciocolata??

Se opreste din plans, isi sterge lacrimile cu dosul palmei, imi arunca privirea arzatoare prin care-i straluceau smaldele strigand ca si cum ar fi descoperit Universul:

– Mami, daca n-as avea dinti as suge ciocolata si tot n-as renunta la ea!!!

Uof, nici asta n-a dat rezultate. Am luat-o din nou in brate…si imi spuneam ca pentru mine: ce sa ma mai fac? cum sa procedez ca sa iti fie bine :(?

Andra ma cuprinde cu bratele ei mici si izbucneste din nou in plans:

– Stiu, mami, stiu ca n-ai ce face pentru ca eu sunt un monstru!!! Un monstru al unghiilor!!!!

Mi-am promis ca azi purced la a cauta alte solutii salvatoare din acest cerc vicios. Trebuie sa-mi salvez copila de propriul monstru.

Lasă un răspuns

