Mentosana in corpore barosana :D

Are sens sa spun ca niciodata n-am fost o sportiva desavarsita?? Dar m-am straduit cat de mult am putut. Si-i faceam pe ceilalti copii fericiti. Am esuat pentru prima data lamentabil in clasa I cand ma ducea mama la inot. N-am reusit niciodata sa ma avant fara colac, nici macar sa privesc fundul apei asa cum faceau alti copii. Eram un robotel care repeta: „Da, da X are dreptate este albastru. Am vazut si eu!!” Minteam cu nerusinare. Totul s-a sfarsit brusc. Nici acum nu iubesc apa asa ca eu intotdeauna am fost omul de cearceaf.

Dar am continuat cu sporturile..asa ca am incercat tenisul. Foarte frumos, interesant, mi-a cumparat tata chiar si racheta de tenis cu toate ca era scumpa rau. Mi-a cusut mama husa la ea ca sa o pot purta mai usor pe umar. Eheeee, cine mai era ca mine. Dar antrenamentul nu includea adevarate reprize in care sa-mi bat adversarii ci trebuia timp de 2 ore sa nimeresc mingea pe care o trimiteam sa loveasca un perete pe care era marcat cu vopsea verde un fel de fileu inchipuit. Are sens ca mai spun ca mai mult alergam dupa minge???  Daca nimeream mingea aia mica o data din 10 incercari eram adevarata!!!!

Pentru o perioada renuntasem la ideea de-a deveni mare sportiva cu toate ca suspinam cand o vedeam pe Nadia Comanici pe podium.

Apoi am continuat…

In clasele gimaziale am prins avant. Ce conta ca la proba de rezistenta ieseam pe ultimul loc, la aruncarea cu mingea de oina imi iesea un pic peste pragul minim impus, la viteza oricine-si dorea sa-mi fie partener de alergat ca avea victora asigurata (iar eu ma simteam atunci importanta :P) iar la groapa de nisip aveam elan…si-atat. Faceam si jocuri pe echipe dar imi spuneau toti: Auzi, tu esti cel mai bun portar!!! Adevarat, eram inalta… Intotdeauna aveam 10 la obiectul frumos intitulat Educatie fizica si sport. Avea diriga grija sa nu strice media sefei clasei. Aiurea…eu nu intelegeam atunci ca de fapt sunt varza!!!!! Asa ca m-am dus sa dau probe pentru a ma inscrie in echipa profesionista de volei. Alt esec! Aici macar m-au respins la probele preliminare.

Apoi am lasat-o mai moale ca deja ma domnisorisem si dadea mai bine la public o pisiceala decat un brand gros aratat publicului larg. Asa vedeam eu atunci lucrurile. Aveam senzatia ca si mersul pe tocuri face piciorul frumos si elegant.

In clasa a 12-a, probele la BAC se dadeau in functie de viitoarea facultate pe care ne-o alegeam. Eu si cei ca mine care dadeau la MATE…aveam obiectul asta obligatoriu in programa asa ca pentru multi a constituit o sansa ca obiectul la alegere sa-l reprezinte sportul Ei, si eu as fi putut sa fac ca ei, sa ma invoiesc de pe la orele de 2 lei ca sa ma antrenez pe stadion pentru BAC. Bineinteles ca atunci m-am apucat de invatat chimia😀 Denumirile compusilor chimici ma omorau incetul cu incetul dar oricum era mai „la indemana” fata de obiectul preferat al celor 80% dintre colegii mei care se antrenau pe stadion.

Am renuntat la aceasta pasiune si eram convinsa ca definitiv, dupa ce in anul I de facultate am luat 10 pentru ca eram una dintre cei care n-aveau nicio absenta.

Intr-un tarziu mi-am zis ca ar trebui sa fac si altceva in viata mea asa ca am revenit la vechea mea pasiune: sportul! Si-am constientizat ca nu-i de mine in momentul in care m-am pregatit sa ma inscriu la o sala de fitnes. Eram convinsa ca in cateva luni voi avea cel mai „lucrat” corp cu putinta cu aceste superaparate nou aparute pe piata. Deja ma pusesem la povesti cu Marius si-i povesteam cu entuziasm cum eu am sa stau ca o regina si aparatele in jurul meu o sa lucreze continuu atat la picioruse cat si la abdomen…ca sa nu mai zic de pectorali ;;)

Si ma lasa sotul meu sa visez…

Dar cand era deja prea mult m-a adus cu picioarele pe pamant: la sala de fitnes eu trebuie sa lucrez la aparate! Aici s-a terminat cariera mea sportiva…din pacate. Am concluzionat cu parere de rau ca inca nu s-au inventat aparatele alea care sa ma provoace si pe mine sa perseverez in directia aceasta.

Am avut noroc doar de o constitutie usor firava care nu necesita foarte mult efort numai ca acum varsta incepe sa-si spuna cuvantul prin unele parti esentiale.

Oare ar fi cazul sa ma apuc DIN NOU de sport???

5 responses to “Mentosana in corpore barosana :D”

  1. NelaM says :

    Eu zic ca nu strica un pic, la casa omului.
    Mie mi-e prea lene, tre’sa marturisesc. Dar n-ar fi rau.
    Te pup.

    • maria says :

      ei uite cam asa am fost si io cu sportul. Numai ca in loc de chimie, eu am ales sa dau bacul la filosofie pentru ca eram constienta ca nu am nici o sansa la atletism. ce sa mai vorbesc despre sairtul cu elan la groapa cu nisip. Mi-am adus aminte cu drag acum (ca atunci imi era o rusine groaznica) de faptul ca eu eram aproape singura din clasa care nu stia sa sara la capra. si doar eram destul de inalta, Doamne iarta-ma. Totusi ma incapatanez sa cred ca intr-o zi ma voi apuca din nou. Eu ti doresc mult succes, sa stii.🙂

      • Liliana Moise says :

        Maria, ai pus gaz pe focul meu mocnit😀
        Da, da, si nici la capra nu puteam sa sar si mai era o chestie de lemn…ca o lada pe care trebuia sa facem rostogoale. Normal ca lucram la saltea in timp ce altii se talentau.
        Si nici macar nu constientizam ca ar trebui sa-mi fie rusine..eram convinsa ca ma pune sa lucrez la saltea pentru ca-s prea buna si trebuie sa exersez ca sa ajung la performante.
        Cat despre filosofie…daaaaaa, asta a fost celalalt optional ales, phuaaaa, ce-o fi fost in capul meu!

  2. Cris says :

    macar acasa… dimineata… 10 aplecari.
    roag-o pe andra sa-si imprastie toate jucariile, prin toate colturile, inainte sa plece la gradi.

    si ca sa fie sportul mai complicat, poti sa tii si o greutate intr-o mana… cat are radu acum :D?

    ps. acum cred ca te-ai descurca mai bine ca in trecut

Lasă un răspuns

