Xena

Suntem o familie absolut normala, poate prea normala pentru societatea noastra. Suntem noi, parintii pe de-o parte si cei doi copii pe partea cealalta. Ca doua tabere care din cand in cand intra in conflict… Uneori taberele sunt „dezechilibrate” pentru ca mama uita de atributiile ei si se coalizeaza cu adversarii. Asa ca ramane tati descoperit, in speranta ca va creste cel mic si se va reorganiza mica structura: fetele cu fetele, baietii cu baietii😀.

Din cand in cand balanta nu atarna atat de greu intr-o directie sau alta pentru ca cele doua tabele nu au decat un singur luptator: tati in una si Andra in cealalta. Personalitati la fel de puternice si care si-au mostenit reciproc doza de incapatanare. Incep usor negocierile de mers la culcare. Normal ca exista proteste din partea celor „mici dar multi” si nivelul de discutie prezentat in decibeli creste de la secunda la secunda. Tati tuna si fulgera, ameninta, Andra are un cuvant de spus asa ca incearca sa-l acopere, tati trece la amenintari, Andra da in planset, tati nu cedeaza, Andra urla. In acest moment intra in scena Radu. Se uita siderat in stanga, mirat catre dreapta si intr-o „ala-bala-portocala-bebeluseasca” alege tabara la care sa se asocieze. Hmmm, mai are muuult pana il poate insoti pe tati, vocea lui pricajita si miorlaita n-are nimic deocamdata din grandoarea vocii tatalui sau…asa ca se asociaza cu cel caruia ii seamana: sor’sa. Asa ca tabara micilor se consolideaza ca inca un urlacios.

Mami, in tot timpul asta sta pe margine si se distreaza pe seama spectacolului dat de gladiatori😀 Parea un razboi de care pe care si nu parea a avea sorti de izbanda. Sa arunc batista alba-n joc?? Nuuu, e amuzant asa de pe margine sa privesc cum se incing spiritele. Il privesc pe tati cum arunca neputincios cuvinte si ma hotarasc sa intervin.

Hai, gata, ce-i cu panarama asta. Tu treci dincolo si culca-te ca esti nervos! Ma simteam victorioasa ca am reusit sa-l organizez pe tati.

Hai, puii mamei, veniti incoace ca va salveaza mami! Ii iau si-i alint si-i linistesc si-i pun la culcare. As fi putut sa fac asta de-acum o ora in urma dar ticaloasa cum sunt l-am lasat si pe tati sa se descurce…

Si trece noaptea, o noapte geroasa de minus 20 de grade…

Dimineata ma invita tati la o cafea

Draga, cine sunt eu in casa asta?? Zmeul cel rau?? Si tu cine esti?? Xena razboinica???

Il privesc usor crucis sorbind cate-o gurita din cafeaua fierbinte si fara sa stiu ce vrea de la bietul meu suflet nedezmeticit…neavand curajul sa arunc vreo mizeriuta care ar fi putut sa-i supureze ranile mai mult. Leg cuvante abia auzite si pentru mine:

Adica?? Ce s-a intamplat?

Pai bine, mai, eu incerc sa impun o atitudine in fata Andrei, incerc sa fac ceva intr-o directie si vii tu si…cica ii salvezi?? Cine te crezi?

Radeam usurel in gand si ma vedeam ca si Xena fluturandu-i prin fata ochilor vreo doua-trei scheme de king boxing si tragandu-i scatoalce dupa ceafa. DAAAA, eu pentru copiii mei sunt Xena.

Ma buseste rasul de toate gandurile mele, ii spun ca nu suport sa-i aud cum plang, nu suport sa-i vad necajiti, nu suport sa nu le fur cate-un zambet ori de cate ori se poate.Nu suport sa stiu ca s-au culcat suparati.

Tati, la minus cele 15-16 grade de pe balcon, cu cea ceasca de cafea in mana, dupa ce imi asculta discursul meu plin de dragoste si atasament fata de puii mei, ma ia usurel in brate, ma strange la pieptul lui puternic si-mi sopteste usor la ureche: sa te pupe pe tine Hercules, draga mea!!

5 responses to “Xena”

  1. NelaM says :

    Sa te pupe pe tine si Leoaica Muma.
    Va trimit din caldura de la noi, de afara si din suflete.🙂

  2. maria says :

    hahah…am vazut razboiul de la voi din casa cu gladiatorii in prim plan. drept sa zic, cel mai clar mi-a fost dragul de Raducu, bietul de el care nici macar nu cred ca ar fi zis nu la patutul lui cel cald. nu ca pupazoiu’ meu care in loc de somn nici el nu stie ce vrea. sunteti niste normali simpatici.

  3. Bia says :

    Sunteti atat de scumpi si de plini de haz! Oricat de greu ar fi, aveti toate ingredientele pentru a trai frumos fiecare moment. Inca citesc ceea ce scrii ca pe o poveste sau amintire de Ion Creanga.

  4. Delia (Black :))) says :

    Supeeerb povestit! :)))

    Ai o familie frumoasa si completa! (asa cum imi doresc si eu , adica fetita :D). Sa dea Dumnezeu sa va tina cel putin la fel de tineri, frumosi, uniti, iubindu-va unul pe altul si comorile!

  5. Danae says :

    Lili, ce fain povestesti tu, draga mea.
    Hai sa-ti trimit si eu un pupicamical, asa, ca de la o alta Xena. Sau, ma rog, Gabrielle, sau cine vrei tu.

Lasă un răspuns

