Lectia de engleza..continuare

De data asta Andra este pionul principal.

Ieri, dupa o saptamana de absenta de la studiu…am purces din nou spre gradinita infruntand gerurile naprasnice. La avizier scris cu litere mari ca pentru a nu fi ratat de nimeni: PE 26 IANUARIE 2010 LA ORA 16:00 LECTIE DESCHISA LA LIMBA ENGLEZA. SUNT INVITATI TOTI PARINTII.

Surprinzator, in cei 4 ani granicieresti n-am fost niciodata invitati sa participam la o lectie deschisa asa ca pentru mine s-a ivit o ocazie senzationala de a-mi urmari copila dintr-un con de umbra cum activeaza alaturi de colegii ei la astfel de lectii.

Mi-am organizat ziua in asa fel incat sa pot ajunge la ora stabilita, am facut planificari si…am zburat spre gradinita. Cu maxi-taxi. Soferul abia se misca, eram mai mult inerta, ma uitam tot timpul la ceas ca sa nu fiu din nou vesnica intarziata, timpul se misca cu repeziciune… iar cand i s-a oprit motorul de la taraboanta am zis ca fac o criza de apoplexie.

Am ajuns cu chiu cu vai…la 16:02. N-am intrat prea bine in clasa cand copila mea, cu ochii in lacrimi ma cuprinde si in loc de „ai venit mami?” imi declara „Mi-e rau tare de tot! Ma doare burta ingrozitor!”

N-am stiut cum sa reactionez. Am luat-o usurel in brate ca sa ii pot privi ochisorii. Doar asa imi dau seama cand minte si cand spune adevarul. Primul meu impuls a fost sa cred ca e o metoda pe care si-a perfectionat-o pana sa ajung eu la gradinita, pentru a se eschiva de greutatea ce parea a i se lasa pe umerii ei mici.

Am iesit usurel din clasa, am mers la baie pentru a ne „elibera” de durerea de burta. Mi-am dat seama ca treaba este serioasa cand am adus in discutie posibilitatea de a merge la doctor, iar Andra fara sa cracneasca sau sa comenteze ceva mi-a declarat ca abia asteapta sa ajunga la un medic ca ea nu mai poate.

Eram blocata parca intr-un cerc vicios. Aveam de ales intre a-mi satisfacea curiozitatea mea de mama vis a vis de copilul sau in domeniul cunoasterii si al activarii alaturi de cei ca ea…si a-mi salva copilul de o eventuala nenorocire. Am ales:

– Andra, draga mea, vad ca te-ai linistit un pic. Uite cum facem…stam putin la lectie si daca ti se face rau, in secunda urmatoare te ridici, vii la mine, ne scuzam ca nu mai putem ramane si am plecat imediat! Incercam???

– Da, mami, asa facem! Dar n-o sa se supere Doamna daca plecam??

– Nu, n-are cum sa se supere. Trebuie sa inteleaga faptul ca nu fugim ci ca-ti este rau.

Andra s-a supus, am deschis usa la clasa si-o priveam din urma cat de cuminte se aseaza pe scaunelul pregatit fix pentru ea.  Era in mijlocul copiilor, era linistita, era docila…

Si incepe…si eu nu prea o vedeam… dar din corul care se auzea din clasa glasciorul ei care pentru mine este cea mai frumoasa muzica rasuna convingator si puternic. Mi-a placut si am tras concluzia ca se implica in ceea ce face doar ca ma lasa pe mine sa inteleg contrariul.

La un moment dat s-au impartit copiii in doua echipe. Andra i-a salvat pe cei din „clanul ei” de cateva ori bune. Ea si inca un baietel. Eram mandra rau de tot, imi crestea inima de cate ori o auzeam ca are inca un moment de sclipire.

Uitase de burtica, uitase de durere si a tinut mortis sa-mi demonstreze ca este grozava. Stiam, dar mi-a si aratat lucrul acesta.

3 responses to “Lectia de engleza..continuare”

  1. Cris says :

    felicitari!!

    sunt tare dragute lectiile deschise, la noi au fost de test, ianinte de serbari, sa se obisnuiasca copiii sa o asculte pe doamna cu noi in sala.

  2. NelaM says :

    Nu aveam nici un dubiu ca Andra va straluci intre copilasi.
    Va pup si sa treaca durerea de stomacel cat mai repede.

  3. Iulika says :

    Felicitari!!Mi-a plåcut tare mult cum ai povestit..ff frumos! Ador så citesc blogul tau!

Lasă un răspuns

