Rebus

De cand ma stiu mi-a placut sa rezolv probleme de logica. Faceam si lectura dar numai aia obligatorie si cat mai in scarba posibil. Au fost cateva carti care mi-au marcat copilaria si pe care le-am citit cu nesat dar… daca altii stateau pana tarziu in noapte bagati pe sub plapuma si trageau cate o veioza in interior sa nu fuzioneze lumina catre dormitorul parintilor doar pentru a savura aventura  unui mare personaj de literatura, eu ma ascundeam ca sa fac…cuvinte incrucisate.

Vanam toate revistele cu rebus, aveam colectii, imi verificam raspunsurile, eram mandra de careurile mele ordonate si fara stersaturi. Ce poate fi mai relaxant decat sa iti framanti creierii ore in sir pentru a descoperi un cuvant pe care de altfel il folosim destul de des. Stiam definitiile pe derost si eram tare mandra cand o gaseam si in alte careuri si veneam victorioasa si completam un cuvant PERFECT.

Ca orice parinte, imi revars dorintele aspra copiilor mei. Asa ca in aceste zile urate cu ninsori si viscole, cand vacantele de gradi sunt din ce in ce mai dese mi-am propus sa-i insuflu Andrei placerea de a gasi cuvinte dupa definitii. Avem o carte care ne ajuta foarte mult. Asa ca dupa explicatii despre cum stau lucrurile despre orizaontala si verticala, despre „5 inaintea lui 6 care este tot 5 dar ultimul cuvant din linie/coloana”, dupa explicatii cum ca nu exista definitii pentru spatiile cu o singura litera, dupa ce-am descifrat secretele din spatele definitiilor cu semnul exclamarii in coada, am purces la drum.

– „Orizontal: 1. Pasari exotice vorbarete!”

– ?? Cum exotice?

– Adica ce pasari stim noi ca-s viu colorate si nu traiesc libere pe la noi si care pot imita sunetele??

– PAPAGALI!

– Bravo, Uite, vezi, incape. Hai scrie-l! Mai departe. „Orizontal 2. A seca un teren mlastinos”

Mi s-a parut o definitie destul de grea pentru ea asa ca eram curioasa ce va zice.

– Nu stiu. Hai ajuta-ma, mama!

– Nu stiu nici eu. Cand nu stim trecem mai departe si…revenim! Ne mai ajutam de literele care se ivesc intre timp. „Orizontal 3. Limba moarta, din care se trag multe limbi europene”

Deja se facuse ceata si Andra ma privea cu ochi mirati si citea definitiile una dupa alta cu deznadejde. Am mers totusi mai departe. Incetul cu incetul apareau literele, incetul cu incetul prindea contur micutul nostru careu.

– „Vertical 5. Ceea ce-ti trece prin minte” Avem deja 3 litere „GAN” mai lipseste una, ultima.

–  „GANA” imi striga victorioasa Andra.

Hmmm, cu sa-i explic oare sa priceapa?? O luam de la capat.

-Draga mea, cum trece „GANA” prin cap??? Hai sa ne gandim. Ce facem cand ne gandim?

– Pai vin ganduri!

– Deci, ce ne trece prin minte??

-??

– Mai, daca ne vin ganduri cand ne gandim, unde stau gandurile astea??

– In cap!

– Deci, in minte!

-DAA! Deci, cuvantul cautat este „GAND”.

– Bravo, mama!

MA simt victorioasa si-o iau de la capat.

– „Vertical 9. Incaltamintea pieilor-rosii”

– Hmmm, ce-i ala pieie-rosie?

– Nu e pieie, este piele. Asa se mai numesc amerindienii. Stii, aia din desenele animate cu Iakari!

– Da, da, da stiu!

– Deci, ce poarta indienii aia in picioare?

– Nu stiu!

– Hai, Andra ca stii! Cu ce seamana hainutele lor?

– Cu mocasinii mei de gimnastica.

– Deci…ce pun amerindienii in picioare??

– MOCASINI?!

– Bravo, vezi ca stii?!

Incetul cu incetul completam aproape tot, ne mai ramane 3 orizontalul ala cu limba moarta. Dupa forma literelor care le aveam, Andra da raspunsul: „LATINA”

Sunt mandra de ea. Am reusit! Si chiar ne-am petrecut timpul eficient. Dar bucuria a fost de scurta durata

– Mama, cum adica limba moarta??

– Paaaaaai, nu mai exista, nu se mai foloseste, dar odata, acum muuulti ani in urma se folosea.

– Aha.

Apoi, cu glasul stins vine usor ingrozita catre mine:

– Adica…o vorbesc mortii?

Am continuat discutia si eram ferm convinsa ca i-am sadit gustul pentru „frumos” numai ca deocamdata este DOAR frumosul meu ca ea s-a reorientat catre jocul de rol si colorat pe-o bucata de hartie.

4 responses to “Rebus”

  1. NelaM says :

    Cu ce o chinui tu pe Andra, mititica!!!
    Va pup.

Lasă un răspuns

