Perle la o lectie deschisa

Imi place gradinita noastra. E un pic diferita de tot ceea ce aud ca se petrece la alte gradinite. Tinand cont ca noi am si schimbat-o acum un an… deja pot sa fac comparatii.
Imi place ca suntem invitati la lectii deschise. De fapt putem noi, parintii, sa participam ori de cate ori avem chef, dar parca nu-mi vina sa ma duc si sa spun: Stiti, azi vreau sa vad ce faceti! Nu ma pot transforma intr-un mic securist al gradinitei, cu toate ca am trecut prin niste episoade destul de triste cu…fosta gradi😀

Ei, revenind la tema zilei, azi am participat la o ora deschisa, grupa pregatitoare. Doamna (o adevarata Doamna in adevaratul sens al cuvantului) a incercat sa parcurga toata materia ce au studiat-o pana acum printr-un joc: Cine stie castiga.

Frumos si interesant si am putut sa risipesc o parte din piticii pe care-i am in raport cu modul in care priveste Andra constiinciozitatea unui act educational.

Am plecat cu zambetul pe buze gandindu-ma cat sunt de simpatici copiii de 6-7 ani.

Sa spicuiesc din perlutele lor:

Doamna: – Zi-mi diminutivul cuvantului fata.
Elev: – ???
D: – Alinta cuvantul fata!
Elevul isi da ochii peste cap, schiteaza un zambet miselesc in coltul gurii, se prinde despre ce-i vorba si da un raspuns pe masura
E: – Hai, mai, fata ;;)

D: – Ce sunt antonimele?
E: – Cuvinte cu sens contrar.
D: – Care-i antoninul cuvantului negru??
E: – MARO!

D: – Care-i antonimul cuvantului mare?
E:- Munte?!

La un moment dat trebuia sa-si adreseze echipele cate-o intrebare, una alteia.
Buburuzele: – Intr-un copac sunt 6 pasari. Vine un vanator si impusca una. Cate pasari raman in copac?
Fluturii: – 5!
Doamna: – Bravo, aveti un punct!
Buburuzele (stau si se gandesc un pic) : – Nu-i corect!
D: -Ei, cum sa nu fie corect?? Ia sa vedem. Sunt 6 pasari, vanatorul impusca una, deci scadem din 6 unu si raman…cinci.
B: Nu, Doamna, nu ramane niciuna ca celelalte se sperie si zboara!!!

Corect!!!

Vine randul Fluturilor sa inventeze problema pentru buburuze. Enuntul ei m-a terminat😀

Fluturii: – Pe o frunza sunt 7 buburuze. Vine vanatorul si impusca doua. Cate buburuze raman pe frunze???

Are sens sa ca zic ca in alte conditii m-as fi tavalit pe jos inchipuindu-mi cum e sa impusti 2 buburuze dintr-un foc. Dar in situatia data, ma schimonoseam sa nu se prinda copiii ca ceva nu-i in ordine.

2 responses to “Perle la o lectie deschisa”

  1. Cris says :

    io cred ca daca erau 7 pe frunza, si tragea vanatorul cu pusca, nu mai ramaneau nici buburuze, nici frunza =))

  2. Nela says :

    ioi, da’ chestia asta a fluturilor a fost atac sub centura la adresa buburuzelor!!! cum sa impuste vanatorul tocmai buburuze?!!!😛

Lasă un răspuns

