ziua PI

Adica 3,14. De fapt asa cum zic americanii, luna 3, ziua 14.
Mi se pare dragut ca PI-ul pe care-l ador sa aiba o zi doar a lui.
N-am stiut pana astazi. De fapt am vrut sa googalesc ceva si mi-a aparut o imagine f impresionanta

Bineinteles ca am uitat ce cautam si am epuizat prin gasirea a tot felul de articole despre aceasta zi.
Am gasit si-un articol interesant

Noul logo al Google este format din mai multe cercuri, pe care sunt poziţionate formule de calcul ce cuprind constanta Pi.

Valoarea constantei este egală aproximativ cu 3,14159 în notaţia zecimală obişnuită. Pi este una dintre cele mai importante constante din matematică şi fizică, numeroase formule din inginerie şi din alte ştiinţe implicând folosirea sa.

Pi este un număr iraţional, adică valoarea sa nu poate fi exprimată exact sub formă de fracţie m/n, cu m şi n întregi, dar şi un număr transcendent, adică nu există niciun polinom (expresie construită dintr-una sau mai multe variabile şi constante, folosind doar operaţii de adunare, scădere, înmulţire şi ridicare la putere constantă pozitivă întreagă) cu coeficienţi raţionali (fracţie) care să-l aibă pe π ca rădăcină.

Data de 14 martie a fost aleasă ca Zi Mondială a numărului Pi, deoarece americanii scriu data punând luna înaintea zilei, astfel încât 14 martie arată 3/14, ceea ce trimite cu gândul la celebrul Pi.

Simbolul π a fost propus pentru prima oară în 1706, de matematicianul galez William Jones.

Preluare de pe money.ro

4 responses to “ziua PI”

  1. kLM says :

    Ce om normal stie mai mult de 2 zecimale din pi?!
    Sa cad jos de ras cand am vazut cate cifre are dupa virgula „notatia zecimala obisnuita”🙂
    O sa pastrez un bookmark la pagina asta si cand ma mai bate la cap tata cu pi-ul lui ii trag un 3.14159 de nu-i mai trebuie :D!

    • Liliana Moise says :

      Pai bine, frate, dar tu nu stii algoritmi de aflare a cel putin 20 de zecimale ale lui pi???
      Uita-te-n cartea aia cartonata neagra mare si vezi acolo ce spune despre minunatul numar.
      Eu ma declar totusi indragostita de el. Pi toti ai lui😉

  2. Cris says :

    hehe, ma gandeam ca tot e andrei pasionat de memorat numere, sa-l pun sa-l invete pe PI. garantat ar da invatatoarea pe spate…

    „ce te-a invatat mama ta in cei sapte ani de-acasa?!”
    ….cele 30 de zecimale ale lui PI =))

Lasă un răspuns

