FB-ul buclucas

Partea I

Miercuri, dupa o sedinta cu parintii interminabila (in care aproape 2 ore ni s-a facut dirigentie si cam pe buna dreptate) vin acasa plina de elan si voie buna.
Bineinteles ca din toate directiile primeam tot felul de informatii despre ziua ce-a trecut. Evident, era destul de tarziu si nu prea avema timp sa disec firul fiecaruia in 14.
Pe la urechile mele, intre 2-3 clienti zapaciti ai sotului si niste schimbari de scutece sau urcari pe tobogan ale lui Radu, ajung la urechile mele si cuvintele Andrei: „Mami, azi am luat FB cu Bravo!!!” (asta este apogeul calificativelor!!)
Am felicitat-o fugitiv, am trecut la urmatoarea informatie, am inmagazinat tot ce s-a putut inmagazina.
Evident, ianinte de a trece la culcare, trebuie obligatoriu sa ne facem ghiozdanul. Ea si-l pregateste sub stricta mea supraveghere:
– Uite, mami, imi pun matematicaaaaaaa!
Si o pune. Eu aprob din cap
– Uite, mami, pun acum Cocooooosuuuuuuuuuul!!!(caietul special de mate)
Il pune. Eu aprob din privire.
– Uite, pun si caieeeetuuuuuuuuul!! Vezi ce frumos l-am pus??? Nu-i asa ca stau frumos aliniate???
– Da, mama, stau! Hai te rog mai repede ca este tarziu!
– Mami, zi, nu-i asa ca sunt un copil bun si le pun frumos in ghiozdan????
– Da, draga, esti, dar grabeste-te…
– Mamiiii…
– Andra, inceteaza te rog. Hai sa terminam ghiozdanul asta odata si vedem la sfarsit daca trebuie sa te laud sau nu.
– Mamiiiii, voiam sa-ti arat FB-ul cu Bravo..dar daca nu vrei :(…
Am tresarit deodata…
– Ei, cum sa nu vreau sa-l vad???? Unde-i??? Vreau sa-l vad!!!!
Parca am intrat intr-o noua etapa. M-am rupt de oboseara. Deodata mi-a captat atentia.

Luam amandoua si scormonim in vraful de fise ca sa gasim lucrarea cu pricina. Si-o gasim!

-Mami, dar unde-i FB-ul meu???
– FB?? Care FB???
– Fb-ul meu cu Bravo!!!!
– Pai unde era???
– Aici, sus, pe lucrare.
– Unde draga mea???
Am rasucit foaia aia de mi s-a facut rau. Nu era niciun FB!!!!!
– Mami, cred ca a disparut FB-ul. L-or fi luat spiridusii???
Moamaaaaa, am intrat deja in poveste.
– Pai de ce sa-l ia?? Si unde sa-l duca??
– La un alt copil, care n-a luat FB cu bravo
Imi zic in gand: Evident!!! Cum naiba nu mi-a trecut prin minte????
– Andra, nu cumva tu zici goange???
– Nuuuu, mami, chiar era aici. I l-am aratat lu’ buni!!
– Si buni avea ochelarii la ochi??? (ma gandeam ca buni ca sa scape de ea o fi zis asa la misto ca l-a vazut :D)
Incepusem sa ma simt micul detectiv de-acum. La un moment dat, cum stateam cu foaia in mana, dintr-o anumita pozitie stralucea minunatul FB. BIneinteles ca era invizibil pe foaie. Am ridicat foaia la bec si…minuneeeeeeee, se vedea o silueta frumos conturata de catre Doamna: FB. Bravo!
Deci, copila nu minte. Si totusi??? Ce se inatmplase?????
MA duc repejor la Marius. Evident, il scot din baie:
– Uite, mai, fii-ta a luat FB-ul..dar a disparut.
Se uita putin la foaie, se uita sceptic la mine, imi zambeste in coltul gurii si da sa plece.
– Stai asa!!!! Chiar este pe foaie. Trebuie doar sa-l cauti!!!! N-a avut rabdare sa intre in joc asa ca i-am prezentat metoda becu’
– Andra, cred ca Doamna a scris cu cerneala simpatica! (se da interesant tat-su)
– Ce-i aia???
– Du-te la mama sa-ti explice (si-uite-asa se spala el pe cap de responsabilitati)

Pana la urma nu ne-am dumirit unde a disparut cerneala de la nota, dar am rugat-o sa o intrebe pe Doamna daca a facut vreo gluma.

Partea a II-a

– Hei, Andra, ai intrebat-o pe Doamna ceva de FB???
– Da!
– Ce-ai intrebat??
– „Doamna, ati facut vreo gluma cu cerneala simpatica?? Ca mie mi-a disparut FB-ul!!!!”
Ma gandesc ce fata o fi facut sarmana
– Nu, dar ce s-a intamplat??
I-a aratat fata lucrarea, Doamna i-a trecut nota inca o data ca sa fie copilul linistit.
Bineinteles ca odata ajunsi acasa toata lumea eram calare pe ea:
-Hai, zi, cum e cu FB-ul ala disparut??
– Mi l-a pus Doamna la loc!

Oricum…a ramas misterul….

Partea a III-a

Uitasem evenimentul tarziu in „seara” cand bunica indrazneste sa imi spuna:
– Hai sa-ti spun ceva.
– Zi, mama, ce s-a intamplat??
– Stii, FB-ul ala disparut….
– Ce-i cu el?? I-a trecut Doamna altul.
– Mama, cred ca stiu ce s-a intamplat.
A lasat mama mea capul in jos. I-a fost jena… M-am prins ca ea e autoarea morala a evenimentului…
– Sa nu zici ca ai dat cu pic!!! A facut vreo boacana si-ai vrut sa o pedepsesti???
– Nuuuu, stai sa-ti zic…
M-am asezat pe scaun si ca un copil mic ce-si asteapta povestea de dinainte de culcare stateam sa ascult ce avea sa-mi zica mama. Descifra misterul, doar!
– Stii, ieri cand a venit Andra acasa avea fisele aruncate de-aiurea in ghiozdan. Toate erau mototolite.
– Da stiu, dar eu i-am explicat sa le puna in mape!!!! Asa-i trebuie, sa stea cu fisele botite, poate s-o invata minte odata si-odata!
– Da, mama, dar stii ce tare plangea?? Ca o sa vii acasa si-o sa o certi??
– Normal ca o cert!!! Ca n-are grija deloc sa fie ordonata… (de fapt o cicalesc😀 si e mai sadic)
– Da, dar plangea si tusea!
– Hai, mama, doar stii ca-i actrita. Te-a prostit???
– Ei, mi-a fost mila de ea.
– Si???? Ce-ai facut????

Stateam ca pe arcuri!
– Sa nu te superi si sa nu o certi.
– Promit!! Nu scot un sunet!
– I-am spus ca ii indrept foile dar sa ramana secretul nostru.
– Bine, mama, ce-ai facut?????
– Le-am…calcat!!!!
– CEEEEEEEEE???
– Da, le-am calcat😦 Si cred ca de la caldura fierului s-a evaporat cerneala😦

M-a busit rasul instantaneu. Nu mai aveam motive sa fiu suparata chiar deloc. Imi trecuse si oboseala si tot. Doar imi inchipui ca Doamna o sa ramana in ceata. Si data viitoare o sa fie atenta la modul cum pune calificativul Andrei.
Eu..mi-am elucidat misterul😀

11 responses to “FB-ul buclucas”

  1. Nela says :

    Ce draguta este Bunica!!!! ioooi, m-am topit toata! Saru’mana, doamna!!!

    Va pup, Lilian! Pup-o cu foc indeosebi pe Andra! Bravo, pui!

  2. Raluca says :

    Hai mai ca am crezut ca pic de pe fotoliu de ras!!! Si cum povestesti tu cu suspans!!! Super super! Ar trebui sa scrii nuvele pentru copii! Va pup cu drag!

  3. iulia says :

    Ma gandeam eu ca tre’ sa fie ceva,dar sa calce foile nu credeam!Pupam fetele cucuiete si pebunica cea cu idei salvatoare pentru nepotica cea iubita.Pupam si tizul nostru,ofcors,ce credeai?!

  4. Liliana Moise says :

    Adevarul este ca si eu privind din afara am ras cu pofta de situatie in sine.
    Multumim ca ne sustineti😀

    Raluka, de unde atata nuvelism in mine?? No way!! Acolo trebuie imaginatie. La noi…e realitate.

    P.S. Si-a amintit mama, dupa intamplarea cu pricina, ca asa facea si cu foile mele de la scoala. Si cu-ale lu’ frate-miu. Doar ca pe timpuri nu exista pix cu gel si cerneala nu se evapora :)))))))

  5. Zenobia Niculita says :

    Ca de obicei povestirile tale sunt extrem de savuroase. Am citit pe nerasuflate sa aflu rezolvarea misterului. Si ce scolarita constiincioasa si nastrusnica ai!

  6. Iulika says :

    Hai mami ca am stat intr-un suspans…Am crezut ca nu mai aflam ce s-a intamplat cu FB-ul.Bunica a fost chiar tare draguta.

    Pupåm domnisoara detinåtoare de Fb-ei:))

  7. Danae says :

    SI EU II CALC OANEI FISELE!!! Hahahahaha.

    M-ai pus pe ganduri cu disparitia FBului, fiindca mie nu mi s-a intamplat. Cred ca m-ar fi mancat fii-mea daca ii dispareau FBurile. Noroc ca am citit explicatia de la mesaje. Se pare ca doamna noastra nu foloseste pix cu gel, ci cerneala.

  8. Cris says :

    uite sa le calc nu mi-a trecut prin cap! ca arata ca hartia igienica cand le scoate din ghiozdan…. i-am explicat sa le bage in coperta la manual. degeaba.

    as vrea sa vad fata doamnei cand o sa-i povestiti😀

  9. Monica Sima says :

    Foarte frumos povestit. E o placere sa te citesc. Pupam si Andrusca constiincioasa.

  10. irina l says :

    super tare, si povestea si aventura😀 ; va pup pe toti, inclusiv pe bunica! si Doamne, cine nu are o bunica sa-si cumpere, cu zice vorba din strabuni, ca tare scumpe sunt la casa omului; imi aduc aminte cate nu a facut bunica noastra pentru noi;

  11. croco says :

    Doamne ce suspans! Cat de tare mi-a placut! Felicitari strengaritei si numai „apogeuri”! ps. Eu tot cred ca esti nepoate lui Creanga!

Lasă un răspuns

