Reguli

In general, noi ca adulti, ar trebui sa functionam dupa niste reguli destul de precise…dar pentru ca suntem prea adulti ne cam permitem sa facem destul de des exceptii.

Incetul cu incetul Andra a invatat ca daca se alinta de 2-3 ori la mine si apoi se pisiceste cam obtine tot ce-si doreste. Sunt in stare sa trec peste orice fel de regula bine pusa la punct dupa lungi sedinte de dirigentie.

Dar, se pare ca am intrat intr-un cerc vicios. Pentru ea, mancarea si dormitul…sunt un fel de pedepse. Doamne fereste sa manance un pic mai mult sau mai repede decat altii sau sa adoarma si ea inaintea celorlalti. Ar face orice numai sa nu mai fie nevoita sa faca astfel de activitati.

Asa ca am instaurat o noua regula. Speram sa ne si tinem de ea:

Seara de seara la ora 10 maxim trebuie sa fie in pat. Cand a sunat ceasul…atunci oprim orice activitate si stingem becul. Bineinteles ca nemernicul suna fix in mijlocul povestii! Nu-i nimic. Inchidem cartea, punem semn si revenim maine seara. A fost destul de dificil inceputul ca bineinteles ca ar fi vrut sa terminam povestea cu pricina. Asa ca am pus-o sa aleaga: stingem tot si maine citim in continuare sau citim intreaga poveste si maine la pranz doarme????
Evident, am stins tot!
Ne tine de 3 zile regula asta inventata. Si spre surprinderea mea parca se misca si mai repejor cu activitatile de seara: facut ghiozdan, spalat, schimbat in pijamale si bagat in pat. Pentru ca este numai si numai responsabilitatea ei. Daca nu le face alert…pierde din timpul de poveste. Si…nenorocirea de ceas va suna iar ea va trebui sa fie deja in pat!!! Daca va fi prinsa cu pijamaua nepusa…atunci a doua zi va fi cu somn la pranz.

Doamne-ajuta sa mearga treaba in continuare. Poate in felul asta voi reusi si eu sa ma bag in pat azi tarziu si nu maine devreme.

3 responses to “Reguli”

  1. dana says :

    Draga mea, iti doresc putere! sa te tii de regula aceasta si sa nu dai nici un milimetru inapoi!
    Andra, copil bun cum este, va ajunge sa -ti zic la 21:45 „imediat ii 10! trebuie sa ma culc”…parol! dar tu sa fii neclintita! se pare ca copiii prefera (chiar daca, nu pe fata) parintii autoritari si care impun limite (imunandu-le astfel respect) decat pe cei care ii lasa in dorul lelii (gen „cum vrei tu, puiule”)…psihologii spun ca asta le ofera un sentiment de siguranta…pentru ca ei, copiii, nu sunt inca in masura sa faca anumite alegeri (chiar daca ne transmit intens semnale ca „I’m on my way si stiu ce fac”)…de aceea le este confortabil sa stie ca in spatele lor este cineva care le vegheaza pasii si-i gata sa-i apuce de guler in fata prapastiei…
    oare am deviat? sper ca nu… ideea era sa fii tare!!!

    1. Parintii mei au facut ceva asemanator cu mine, numai ca ora impusa era 21…la 21 tata umbla la tabloul electric si „lua” lumina…scurt! (eram in perioada de dupa Revolutie, total captivati de tv). Am invatat sa-mi pregatesc ghiozdanul din timp si sa ma bag in pat inainte de ora stabilita pentru ca altfel riscam sa bajbai cu o lumanarica. La mine a functionat; eram ca ceasul! pe la 20:30 incepeam sa casc:)
    Si mai faceau ceva parintii mei: nu ratau nici o ocazie de a ma lauda rudelor/prietenilor (de fata cu mine) „ooo, dar noi nu avem nici o problema cu fetita! stiti cat este de ordonata?! la 9 seara este in pat!”…mai, inca mai am in minte sentimentul acela de mandrie si parca mai ordonata deveneam, tocmai pentru a le da motive noi de lauda:)
    (Pana prin anul 2 de facultate ma bagam la ora 9 seara in pat…era disperata colega mea de camera:D)

    2. am citit aseara un articol fainut…ti-l las si tie
    http://apostolatintarafagarasului.blogspot.com/2009/07/parinti-inteligenti-7-parintii-buni.html

    Nu am apucat sa-l parcurg decat pe acesta (am vazut ca mai sunt 6) si mi-a placut treaba aceea cu stabilirea unor limite peste care NU se trece (no matter what!) si a unor limite ce pot fi negociate.

    va imbratisez cu mult drag si va tin pumnii! (oricum, sunteti de 3 zile pe drumul asta, este deja un succes)

    • Liliana Moise says :

      Wow, Danuta , ce mult mi-a placut mesajul tau!!!
      Sa stii ca faza cu luatul curentului mi-a placut maxim!!
      Aseara am reusit chiar sa ne culcam putin mai devreme de ora 10 si mie mi se pare o batalie castigata…dar intentionez sa mut ora la 21:30. Sa vedem…

      Ma gandeam ca si eu in copilarie la ora 9 trebuia sa fiu in pat…dar mi-am amintit ca la ora 7 incepeam orele. Andra are un avantaj ca incepe la ora 8. Deci ar fi o compensatie.

      Muiltumesc pentru informatiile care mi le-ai prezentat. Ma pun sa absorb cunostinte.

  2. Iulika says :

    Ce bine imi pare ca ati gasit o cale de intelegre cu roscatica frumoaså.Ce frumos a spus Danuta ca ei chiar au nevoi de ordine in viata fie ea si impusa la inceput( vor ajunge mereu la concluzia ca asa e cel mai bine).

    Parca ma recunosc in amintirile Danutei din copilarie:) Numai ca la noi nu s-a ajuns la ‘taierea’ luminii.Dar eu o aveam pe sora mai mare care facea legea cu mine..Si parintii erau multumiti:)Ea era f studioasa si adormea devreme de la atata invatat:) eu as mai fi vrut så mai sar prin pat så ne mai jucåm [ am impartit camera pana la batranete:)))] dar ea nu si nu.Si asa m-am facut si eu studioasa, ca nu am avut alta alegere, si adormeam dupå cateva randuri:)

    Cu mancarea så stii ca noi, fiind mai mult singurele dimineata(pårintii la servici) o aruncam cat colo daca nu ne placea.La asta mai complotam cu sora-mea cand eram prin clasa I.

    Dar erau alte timpuri , eram practic alti copii ..am crescut cu alte teluri in viata , cu alta educatie…ce mai, diferit f diferit.

    Sper din tot sufletul så o tineti tot asa si så ne mai povestesti.

    Pupici!

Lasă un răspuns

