Am cu ce, mă, am cu ce!!!

Atunci cand Andra era micuta aveam mereu tendinta sa mi-o cam laud. Din orice pozitie si cu tot arsenalul. Era copila mea dorita, era o fetita simpatica, nastrusnica si destul de inteleapta. Iar eu aveam tendinta ca din orice giumbusluc al ei sa fac o adevarata povestioara dragalasa. O impartaseam apoi cu lumea. Destul de greu am reusit sa vad ca lumea este rautacioasa. Am primit niste cuvinte destul de nepotrivite de la cineva care, la fel ca si mine, reuseste sa scoata numai partile pozitive din copiii sai.
M-am necajit atunci destul de tare…si multa vreme am negat excelenta propriului meu copil. Am crezut de cuviinta sa accept ca este ceva firesc si normal. Si ca toti sunt la fel.
Acum, a mai trecut ceva timp si…vreau sa fac o noua schimbare in viata mea. Sa pot sa strig in gura mare ca sunt mandra de copiii mei.
Andra, cel putin in ultima perioada, ma umple de fericire!

De fiecare data cand merg la scoala, Doamna nu are decat cuvinte de lauda. Are un bagaj incarcat de cunostinte, este atenta, este activa. Iar eu chiar ma ocup ca acestea sa nu se piarda. Atat cat pot.
Singura chestie care a venit ca un buzdugan a fost ca mai vorbeste neintrebata. Aici eu cred ca Doamna a cam exagerat si ca Andra nu este genul care sa deranjeze chiar fara niciun motiv. Faptul ca are o voce usor de identificat in multime si pentru ca mai si graseiaza…se distinge intre toti ceilalti.
La inceput m-am necajit putin. Mi se parea ca am dat putin chix la capitolul educatie.
Stand apoi si gandind la rece am ajuns la concluzia ca ea nu vorbeste mai mult decat altii si nu face nimic in plus fata de alti copii de varsta ei. Doar se evidentiaza. Ceea ce este un punct castigat. Unii muncesc pentru a se evidentia. Ea nu face niciun efort.
Deci, sunt linistita…si am considerat episodul respectiv ca pe o etapa oarecare prin care trebuia sa trecem in drumul nostru initiatic in viata.

Andra este copilul FB. (FB este calificativul maxim..adica Foarte Bine si in niciun caz nu-i vb de FaceBook :p)
Doar ca nu se multumeste cu un simplu FB ci trebuie musai sa aiba si-un Bravo! scris alaturi. Culmea, chiar reuseste.
Scrie f frumos si ingrijit. In primul semestru de scoala n-a avut niciun porcusor pe caiet sau pe fise.
Este inventiva, isi doreste sa fie altfel in tot ce face. Sa nu mai fie nimeni ca ea. Si eu o sprijin si ii intaresc convingerile ca face ceva bine (chiar daca altii nu sunt de acord). Mie-mi place originalitatea ei.

Tot la scoala avem si primul merit la un concurs national.
Am participat la concursul de Informatica si Comunicare „InfoPici” de la Focsani. Asteptam diploma cu locul I.
Acest concurs s-a desfasurat online, la scoala. Deci contributia parintilor a fost 0.

La franceza, dupa 5 sedinte, Doamna s-a aratat f multumita si si-a propus sa lucreze mai intens cu ea pentru ca are cu cine.
La engleza a fost selectata ca facand parte dintre primii 5 cei mai buni copii si drept recunoastere sambata ii vor duce pe cei merituosi la Casa lui Mos Craciun (activitate la care NU vor participa si parintii).

Weekendul acesta vom fi aglomerati rau de tot cu activitatile ei intense dar…nu-i nimic. Noua ne place! Si vom fi alaturi de ea oriunde. Si sunt convinsa ca o voi apaluda cu toata forta si voi lacrima usurel la fiecare succes inregistrat de ea.

Andra, te iubeste mami mult, mult de tot! Sa fii tu si azi! (astea-s cuvintele pe care i le spun de fiecare data cand ma despart de ea)

21 responses to “Am cu ce, mă, am cu ce!!!”

  1. eumiealmeu says :

    andra, poate dai si pe la ceilalti parinti pe/acasa, sa le inveti copiii cum sa invete, cum sa se bucure sa invete si cum sa aiba bucuria unui „bravo”. pe mine m/ai cucerit. sper sa ramai asa si sa ai mereu parte de bucuriile pe care le daruiesti mamei.

    • Liliana Moise says :

      Multumim.
      Eu zisc ca entuziasmul penru cunoastere vine din interior. Iar bucuria acelui „bravo” e din dorinta de a fi…altfel.
      Eu zic ca toti parintii ar trebui sa gaseasca acel bulgare de aur in copilul sau si sa se bucure de el. Trebuie doar sa-l caute cu atentie.

  2. dana says :

    Oooo, da!!! ma ridic in picioare si o aplaud si eu pe Andra! este miii-nu-na-TA! Bravo, copil bun, bravo!

    Ce mamica fericita! Liliana draga mea, m-a umplut de bucurie postul tau!
    va imbratisez cu mult drag!

    PS: mai, esti grozava! ce mi-a placut faza aceea cu „doar se evidentiaza”:)…ce copii norocosi!

    • Liliana Moise says :

      Hai ca esti simpatica rau de tot.
      La inceput m-0am necajit pe faza asta si chiar am certat-o. Apoi, am stat eu si-am gandit profund…de unde ar veni problema. Am ajuns la concluzia ca toti copiii sunt la fel de vorbareti, doar ca ea este speciala. De-aici si faptul ca se evidentiaza. O sa o inregistrez odata si-o sa vedeti ca am dreptate. Sau..cine stie cum ne-om auzi😀 ?!

      • dana says :

        Deci, eu nu accept sa ne auzim decat de la 2-3 metri distanta! Am zis! si nu cu webcam-ul, bine?:)

        Am recitit postul (ca sa ma mai umplu o data de o stare de bine) si mi-am dat seama ca am uitat sa aplaud premiile..wow! locul 1 la un concurs national! wow! Chapeau, Andra! Chapeau!

        Ps: pana ne-om auzi…mare bucurie mi-ai face sa o inregistrezi pe roscovana.

  3. Cris says :

    bravo andra!! felicitari pentru premiu!

  4. NelaM says :

    Bravo, Andra! Ma bucur tare mult pentru tine, pui! Felicitari pentru premiu!
    Liliana, ai un niste copii tare reusiti!
    Pupici cu sclipici de la noi.

    • Liliana Moise says :

      Puii tuturor sunt minunati si reusiti.
      Eu acum doar am scos in evidenta partile pozitive. Si cum negative n-avem…ce sa facem?? Stiu, stiu, urla modestia in mine…dfar azi chiar sunt efervescenta.
      Trimitem si noi pupici la fel de sclipiciosi!

  5. Meli says :

    Felicitari Andra!

    Prin prisma povestilor mamicii tale,te-am descoperit si noi si ne-am dat seama cat de intelingenta,desteapta si constiincioasa esti! Bravo tie pentru asta!

    Sa ai parte numai de premii I si multi „Bravo!” langa FB .

    Te pupam dulce,roscovana frumoasa! :-* :-*

  6. Cecilia says :

    Bravo Lili si bravo Andra! Felicitari pentru premii Andra! Si tie Lili pentru asa copii minunati…si ai dreptate „ai cu ce ma!” Chiar ai cu ce!

  7. Raluca says :

    UAU! Felicitari!!! Mai eu pana acum stiam ca e talentata, dar chiar asa??? UAU! Felcitari, mami, sunt sigura ca e si meritul tau!

    Chiar ma gandeam cum as putea eu sa ajung asa o mama buna ca tine… sper sa invat in timp cate ceva de la tine! Esti minunata! Chapeau si la mama, nu numai la premianta! Dar UAU! Si ce emotionanta postare! Cred ca as lesina sa mi se spuna asa cuvinte de lauda la adresa copilului meu la scoala!

    • Liliana Moise says :

      Ei, asa-i ca te-am dezorientat??😀
      pai este f important cum imbraci orice eveniment. Eu mi-am propus sa vad lucrurile mai optimist, sa am incredere si sa invat ca deja e EA, independent de ceea ce face atunci cand suntem impreuna.
      Am copil mare.

      Cat despre premiu…hai sa nu spuneti ca e cine stie ce merit. Au fost 3 premii I in clasa. Dar eu m-am bucurat ca este si ea printre ei.
      Asteptam diploma si v-o prezint😀
      Plus ca la clasele mici concursurile nu-s asa de „grele” si elaborate ca la clasele mari. Sunt mult mai stimulative prin premii de tot felul. Asa ca orice copil ia premiu de consolare, macar😉

      O sa am ocazia sa va urmaresc si rezultatele voastre (daca o sa-mi dai voie) si-o sa freamat si eu si-o sa aplaud atunci cand va spune poezia fara emotii la primele serbari ale dovleceilor mei dragi!

  8. Raluca says :

    Si genial ales titlul!

  9. SabinaY says :

    Ce frumos!Bravo,bravo!
    Visez si eu ca fii-mea sa fie macar pe jumatate ca Andra!
    Ai cu ce ma!
    Va pup!

  10. Iulika says :

    Bravo Andra!Bravo Lili!Mii de felicitari!Le meritati din plin!Minunat ca ai ales så scrii despre asta!Si ai facut-o minunat!

    Va pup cu drag si va urez sårbatori de vis!

  11. Iulia B says :

    Pupam fata frumoasa si desteapta! Eram sigura ca va face o ”figura frumoasa” vorba lui Hagi, la scoala fiica ta cea minunata. Nu putea fi altfel decat ai crescut-o si educat-o tu! Fii mandra,LILIANA! Chiar ai cu ce!

  12. irina l says :

    va pup dulce pe toti; atat m-a emotionat postarea ta, iar Andrei, felicitari din toata inima! abia stept sa va revad!

  13. Cristina Ana says :

    Felicitari Andra!!!!!!!! Esti cu adevarat o fetita desteapta si frumoasa, esti comoara lui mami!

Lasă un răspuns

