Goana dupa cadou

Nu prea mai servim TV in ultima perioada din diferite motive, dar si atunci cand se scapa cineva in fata micului ecran este imposibil sa nu savureze un calup publicitar. Recunosc ca si mie-mi place sa vad si sa analizez idiotenia unora sau genialitatea altora.

Cea mai pasionata de reclame este Andra. Macar de s-ar uita si ea pe-un post de-asta comercial si usor digerabil pentru mine ca sa-mi vina mai usor sa gasesc informatia utila. Dar nu, ea se uita evident pe canalele ei de desene animate. Si sunt cateva canale.

Eu recunosc ca n-am rabdare sa ma uit nici pe posturi de oameni mari darmite pe alea de copii. Dar cateodata n-am incotro.

Mie-mi place tare de Andra cum isi face ea planuri pentru cate-un cadouas micut😀 Se uita profund la fiecare produs al calupului publicitar si-si fixeaza un target: le vrea pe toate!!! Dar cum nu este suficient doar sa spuna „Vreau!” sau sa se tranteasca pe jos si cum nu mai merge sa o pacalesc cu niste chestii asemanatoare ca forma doar ca mai no-name-uri, incepe sa-si faca scenarii. Se gandeste profund care-i prima zi importanta care s-ar putea apropia si ar putea sa primeasca un cadou.
S-a gandit ea ca ar merita sa-i cumpar ceva de ziua mea. Da,da, de ziua mea sa-i cumpar ei, ca sa fie fericita. Ca doar ea nu-mi face mie cadouri?? Evident de altfel!
Anul asta am sarit peste acel eveniment din mai (dupa ce-am discutat in prealabil ca doar sarbatoritii primesc cadouri) dar si-a facut o lista luuuuunga pentru 1 Iunie.

– Mami, nu-i asa ca de 1 Iunie o sa-mi cumperi tot ce vreau eu?? se auzea in ultimele 2 saptamani prin casa ca un leit motiv.

Si cum ziua cu pricina se apropie vertiginos am hotarat sa schimbam putin strategia.
Andra este destul de mare. Trebuie responsabilizata intr-un fel sau altul, trebuie sa inteleaga valoarea banului si sa accepte ca nu se pot manca avioane😀
Asa ca am avut o scurta discutie cu ea:

– Uite, ai din partea noastra 100 RON. Faci ce vrei cu ei. Iti cumperi tot ce doresti.  Pe langa asta eu iti voi mai cumpara o bluzita alba cu maneca scurta si o pereche de sandale sau pantofiori. Esti de acord??

A stat, s-a gandit, s-a sucit, s-a rasucit. Si-a facut calcule raportat la ce are ea la pusculita, a facut calcule si-n euro (Mami, asta inseamna vreo 25 de euro, asa-i??) si in cele din urma am batut palma.

Asa ca am purces de manuta la cumparaturi. Ne-am aruncat initial intr0un raft de carti. Si-a ales de pe raft 2 care i s-au parut ei interesante. Si le-a strans la piept ca pe-o comoara si voia sa mergem catre casa. Socotise ca se incadrase in buget si ii era suficient.

Dar stiind cu cata ardoare imi tot povestea ba de moon sand, ba de mighty beans am spus ca n-ar fi rau totusi sa o pun in fata jucariilor cu pricina ca sa se gandeasca bine ce isi doreste in cele din urma. Sa nu se trezeasca peste un timp si sa imi spuna ca a facut alegerile influentata de parerile mele sau ca n-a avut posibilitatea sa aleaga.

A privit lung rafturile cu jucarii, s-a uitat la fiecare-n parte, le-a analizat si a decis:

– Mami, cred ca sunt suficinet de mare ca sa nu ma mai prostesc cu nimicuri. Voi lua cartile!

Recunosc ca asta pentru mine este un razboi rece castigat. Nu mi-am inchipuit ca va fi usor dar am iesit impreuna ca niste adevarate invingatoare, cu cartile la subbrat! Am constientizat ca de fapt eu am o fetita mare care a sarit de mult peste etapa in care o multumeau chestiile vazute in reclame.

Acum, recunosc ca am trecut peste nebunia cu 1 Iunie dar…urmeaza Sf. Maria din august, si aia din sept, apoi ziua ei, apoi vine Sf. Andrei, Mos Nicolae, Mos Craciun… si lista va fi din nou lunga.

 

8 responses to “Goana dupa cadou”

  1. Raluca says :

    Uauuu ai fata mare si desteapta!

  2. Maria says :

    Super ca a ales cărţile. Cred ca ţi-a cantat sufletul de bucurie. Îmi place de fetita ta cea cumpănită. Abia aştept sa aud ce-ţi spune Radu la anul?

    • Liliana Moise says :

      Radu se multumeste cu o roata. Orice fel de roata, rotunda sa fie sa o poata invarti pe unde vrea el. Nici vorba sa accepte cartile sau altele de-astea mai intelectuale. Abia astept sa-l vad si pe Aidan cum face alegeri😉

  3. SabinaY says :

    Bravo Andra! Sincer, ma asteptam sa renunte cel putin la o carte, in favoarea cadoului. E fetita isteata.

    • Liliana Moise says :

      Si eu am avut aceeasi impresie. Oricum, cartile alese nu-s de cea mai mare acuratete informationala. Dar i-am respectat alegerea.
      Dar, ca si tine, eram convinsa ca renunta la una pentru a-si lua cine stie ce chestie la care tot visa in trecut.

  4. Dana says :

    Mami, ce mandrete de fata ai tu! atat de inteleapta!
    Va imbratisam dragilor! La multi ani!

    ps: am un feeling ca wordpress ma iubeste si voi reusi sa postez…

Lasă un răspuns

