Pionieri vs simt civic

Privesc cu drag in urma la copilaria pe care mi-am petrecut-o pe bancile scolii. Cele mai multe activitati de societate, cu colegii, erau cele pionieresti. Si ca orice comandant de detasament respectabil trebuia trimestru de trimestru sa incropesc planul de activitati. Eh, ce vremuri, maica….Ce vremuri!!!

Eu liniam, eu inventam activitatile, eu stabileam responsabilii dintre colegi, eu pregateam discursul, eu scriam kilometri de cuvinte, asezate frumos pe coala A4, ingrijit cu cerneala mov sau turcoaz. Doar trebuia pusa la dosarul clasei pentru justificare. Si afisat la panoul cu activitati pionieresti.

Nu-mi amintesc insa sa-mi fi displacut aceste lucruri. Si-i povesteam Andrei cu drag despre ceea ce reprezentau acele preocupari in viata mea de atunci. Si cum era un adevarat ritual sa-mi imbrac costumul cu camasa alba, fusta blreumarin plisata, cravata rosie cu tricolor prinsa in inel, centura cu stema, tresele aliniate pe fiecare umar iar pieptul plin de medalii de toate felurile. Si-i povesteam cum cu mandrie in acele situatii acceptam sa mi se spuna”tovarasa comandanta de detasament” :)))))))))))) (atunci cand se dadea raportul :)))))))))))  )

Lucrurile au evoluat, s-au schimbat in bine si deodata alegerea unui reprezentant al elevilor pe clasa a devenit simt civic.

Ieri, Andra a fost aleasa de catre colegi sa le fie un fel de leader.  Sa ii reprezinte in consiliul elevilor. Se pare ca si ea e cam mandra cu toate ca n-ar recunoaste acest lucru. Insa i-a placut ca a fost aplaudata de colegi, ca a fost felicitata de invatatoare si chiar si-o mamica azi ne-a oprit sa ne transmita gandurile ei de bine.

Sper ca acest lucru sa o motiveze sa demonstreze ca merita aceasta onoare.

 

4 responses to “Pionieri vs simt civic”

  1. Zenobia says :

    Felicitari Andrei! Sunt sigura ca va fi o sefa de clasa pe cinste!

  2. LauraFlo says :

    Felicitari si de la noi! Si pentru ca a fost aleasa de colegi sa-i reprezinte si pentru rezultatul de la concursul Calude si mai ales pentru ca e zambitoare, harnica…pentru ca e asa cum e. O zi buna !

Lasă un răspuns

