Competitii

A fost o perioada extrem de agitata, incarcata cu multa energie negativa.

Am inceput gradinita nu cu foarte mult entuziasm. In fiecare dimineata ducem lupte de gherila. Probabil ca inca nu avem maturitatea emotionala pentru acest tip de activitate, poate ca nici noi n-am stiut cum sa pregatim terenul pentru a ne fi mai usor de ambele parti. Nici n-am vrut sa scriu despre aspectele astea pentru ca suntem in plina campanie de acomodare. Asa ca o sa trecem peste lucrurile mai putin placute.

Noi avem un program extrem de strict. Cred ca stiu ce am de facut in fiecare secunda a zilei. Ne-am organizat in asa fel incat sa reusim sa le punem la punct pe toate. Tipic ingineresc, de altfel🙂

Saptamana asta e randul meu sa-l las dimineata la gradi si-a lui tati sa-l ia de-acolo. Fiecare are ritualul lui, dar n-avem incotro. Pentru o sincronizare perfecta inca mai lucram.

Ieri cand s-a dus tati la gradi, a observat ca pe biroul educatoarei stateau niste pliante. Ca orice parinte curios a incercat sa descifreze care-i misterul lor, tinand cont ca Radu povesteste ceea ce i  se intampla dupa un chestionar pregatit de noi.  Avem noroc de niste doamne extrem de empatice. Asa ca, usor fasticita, educatoarea i-a spus lui tati ca se pregatesc copiii pentru concurs dar ca…ea considera ca Radu mai trebuie sa astepte. Ca inca nu este pregatit pentru astfel de provocari. Mi-a placut foarte mult ca a fost sincera si n-a incercat sa ne ia banii din buzunar de-aiurea. Mai rar astfel de persoane. Si dupa ce ca eram extaziata de modul in care lucreaza cu copiii, intamplarea aceasta ma face sa le ador pur si simplu!! Mi se pare corect sa fie evaluat copilul in functie de performantele lui si nu laolalta, sa iasa numarul de inscrisi pe lista pentru a primi nu stiu ce fel de diploma competitionala.

Cu Andra in schim lucrurile stau altfel. A prins gustul concursurilor asa ca, daca se propaga pe undeva aceasta idee ea este prima care se inscrie! Adica nu pe lista respectiva ci…la buzunarul meu🙂 La acest nivel majoritatea concursurilor sunt cu plata. Si daca nu se evidentiaza printr-o simpla chitanta, atunci cu siguranta pretul sta in spatele achizitiei unei culegeri. Asa ca…am stabilit lunar „rata pentru concursuri”😛

Ceea ce ma bucura este faptul ca avem si rezultate de la foarte buna pana la multumitor. Nu e chiar o investitie proasta.

Anul asta, pana acum, avem un palmares destul de bogat.
La pun cu liniuta😀

Evaluare in educatie – matematica – 93 de puncte.  Am pierdut 5 puncte in prima parte a subiectelor, adica la I.2. N-a luat in calcul si numerele de 2 cifre, folosind cifre identice. Inca 2 puncte la ultimul subiect unde nu prea stim noi sa facem explicatii matematice.

Concursul de logica si perspicacitate Iorgu Radu – Premiul I pe echipa. Au participat 10 echipe din scoala noastra. Se pare ca doar un premiu I s-a obtinut si asta e al Andrei. Asa mi-a spus ea si eu am crezut-o pe cuvant. Nu stiu in ce-au constat subiectele ca nu le-am gasit nicaieri afisate pe cele de la varianta online.

Calude, un concurs interjudetean extrem de puternic si greu. Nu exista nimic organizat pentru clasa a 3-a asa ca am participat impreuna cu cei de clasa a 4-a. Ne-am clasat pe locul 16 si avem mentiune. Printre cei 15 situati inaintea ei nu mai este nimeni de clasa a 3-a (sau cel putin eu nu am gasit) Pentru nivelul ei este extrem de bine si de motivant. Si-a promis ca la anu’ va fi si mai sus. Sa vedem daca se va putea.

Lumina Math asteptam azi sa ne dea rezultatele si am obosit cate refresh-uri am data pana acum. Dar banuiesc ca vom avea 94 de puncte. Nu e rau numai ca avand punctajul asta nu stim daca vom merge la etapa nationala din decembrie. Asteptam, cu emotie…

Euclid, tot un concurs de mate extrem de greu pentru ca subiectele au texte lungi si e nevoie de multa concentrare asupra lor. Si in plus sunt subiecte unde se cer justificari. Acolo ne mai impiedicam. Aici avem 99 de puncte la prima etapa, adica locul I si medalie de aur pentru ca e cel mai mare punctaj de pe centrul de evaluare. Pentru a merge la etapa nationala trebuie sa acumulam minim 270 de puncte in cele 3 etape.

Smart la limba franceza. Un concurs mai usurel dar tinand cont ca ea face franceza din pasiune si nu pentru scoala e o realizare importanta. Abia din clasa a 5-a vor face franceza ca obiect de studiu. Noi anul asta am participat la Anul I de studiu si am luat 100 de puncte. Cel putin asa zice ea dupa ce s-a uitat Madam pe lucrare. Asteptam si aici sa se afiseze rezultatele si sa vedem daca mergem la proba de baraj.

Eurojuniorul a venit pe neasteptate. A fost un fel de cadou surpriza din partea doamnei invatatoare. Habar n-am avut de el, doar ce ne-am trezit cu vestea cum ca deja l-au sustinut. Nu stim rezultatele dar stim ca am gresit un raspuns in mod sigur. Nu scrie nimic pe site-ul lor in legatura cu publicarea subiectelor sau baremului. Asa ca asta e in stand by.

Ne pregatim sa luam in piept si Cangurul lingvist tot la limba franceza, care va fi saptamana viitoare.
Iar vineri, saptamana asta, avem Infopiciul, un concurs de Informatica. Ne-am inscris la sectiunea „Povesti”. Ii tin pumnii stransi. Concursul asta ii place foarte tare pentru ca ofera niste premii foarte dragute. Anul trecut a venit acasa cu o instalatie de brad🙂 Asta pe langa aplauzele colegilor.

Asa ca mergem mai departe, cu incredere. Chiar daca nu intotdeauna este prima, o las sa guste din dulceata succesului si din amareala esecului. Si daca tot vrea sa mearga la „bal”, atunci…bal sa fie!!!

Cu Radu nu cred sa ajung sa colind aceleasi carari🙂

One response to “Competitii”

  1. Meli says :

    Wow,ce palmares bogat are Andra! Ii dorim multa bafta!
    Eee,eu pe Radu il vad in clasele primare participand la concursurile alea cu inventii si tot felul de machete.
    Lili,ai 2 motive strasnice pentru care sa fii mandra! 2 copii minunati!
    Trimitem pupici pufosi!

Lasă un răspuns

