Magie sau nu?!

E decembrie. Cred ca de la inceputul lunii deja visez la sarbatorile de iarna cu tot ce inseamna ele. Mie de fapt nu-mi place deloc iarna, nu-mi place frigul, nu-mi place zapada, nu-mi place ca e ziua scurta. Dar decembrie imi place!!! Daca era in mijlocul verii o declaram luna mea favorita. Mai ales ca este o luna magica! Parca toate dorintele incep acum sa prinda contur. Dar si indolielile… Suntem deja la varsta asta si se pare ca e din ce in ce mai dificil de pastrat magia🙂
Aseara ne-am apucat sa ne facem ghetutele, sa le lustruim, sa le aranjam frumos la usa. Si discutam:
– Mami, tu n-ai pus niciodata dulciuri in locul Mosului?
M-a prins in offside dar m-am adunat rapid.
– Stii care-i parerea mea despre dulciuri. Stii ca duc o lupta impotriva lor.De ce ma intrebi?
– Asa zic copiii la scoala. Ca parintii pun dulciuri.
– Si cine zice asa ceva? Poate ca or fi primit doar nuielusa ca au fost obraznicuti si parintii, pentru ca-i iubesc, au vrut sa mai „indulceasca” situatia.

S-a lasat pauza. Ne-am vazut in continuare de curatat ghetele. Dar o simteam ca se framanta, ca n-are stare, ca niste ganduri poznase nu-i dau pace. S-a uitat toata seara pe geam poate prinde cu privirea o imagine de vis. Si totusi nu s-a aratat nimeni. Doar Mosii vin la copiii care dorm.

– Mami, cred ca o sa-mi aduca o nuielusa, ca nu prea am fost cuminte. Dar o sa-i scriu o scrisoare sa-mi cer scuze.

Zambesc. O privesc cum se aseaza la birou inconjurandu-se de creioane colorate. Peste putin timp vine la mine cu o felicitare si-mi citeste continutul ei:

„Draga Mos Nicolae,

imi pare nespus de rau pentru cum m-am purtat anul acesta, dar promit ca 2013 va fi un an mai bun.

Cu drag, Moise Andra Maria „

A asezat-o frumos in cizmulite in speranta ca Mosul va veni, o va lua, o va citi si o va ierta.

Partea grea a venit odata cu sosirea orei de somn. Si-asa e o adevarata provocare sa-i bag in pat, acum s-a dovedit muuult mai costisitor.
De dupa un zid de beton se iteste un cap rosu de fetita spunandu-mi incetisor:
– As vrea sa vii langa mine. Am emotii… Daca-mi aduce nuiaua?
Nu m-am putut abtine asa ca am lasat totul balta si m-am strecurat langa trupusorul ei fierbinte care fremata de asteptare. I-am cuprins capul mic in brate si am inceput sa o mangai pe frunte. Asa adoarme cel mai usor. Stiu de cand era bebe mic ca asta e un adevarat somnifer.

– Mami, vreau sa fiu treaza cand vine Mosul.
– Stii doar ca Mosul vine la copiii care dorm deja. Vin spiridusii si-i spun unde poate sa soseasca.
– Mami, Mosul Nicolae n-are spiridusi.

Hait, imi zic, am dat cu mucii in fasole. Habar n-aveam asa ca o dreg intr-un fel.

– Ba are! Ca doar e fratele mai mic al lui Mos Craciun. Sigur se ajuta ei intre ei.

Rasuflu usurata parca descoperisem cine stie ce chestie .

– Da? E fratele lui? Mai mic? Asa cum e Radu? Atunci sigur se ajuta.

O mangai in continuare pe frunte…dar ea e mai puternica decat mine.
– Auzi, mami, niciun copil nu l-a vazut niciodata pe Mosu’. De ce?
– Pentru ca vine doar cand dormim.
– De ce nu se arata? Eu in noaptea asta n-o sa dorm si-am sa-l pandesc sa-l prind cand vine. Si-am sa fiu singurul copil care-l vede.
– Daca vrei, poti sa stai treaza.

Mai trec minute bune, mie mi se inchideau ochii. Aproape ca ma transportasem in lumea viselor cand deodata a venit uraganul:
– Mami, eu cred ca tu pui in ghete. Daca nimeni nu l-a vazut poate ca nici nu exista. Dar eu vreau sa cred in Mos, vreau sa cred in spiridusi…

M-am cutremurat dintr-o data! Mi-am amintit ce crunt a fost pentru mine cam cand eram de varsta ei, cand tovarasa invatatoare a spulberat magia. Nu se putea repeta povestea!!!!
Mi-a fugit somnul undeva departe!

– Andra, ce aveti maine prima ora?
– Religia.
– V-a vorbit Doamna despre Dumnezeu?
– Da.
– Ce zici tu, exista?
– Da.
– L-ai simtit vreodata ca a fost alaturi de tine? Ai simtit ca ti-a fost alaturi intr-un moment dificil? Ai simtit ca a trimis ingerasii sa te pazeasca?
– Da, mami. Cred in Dumnezeu! Si stiu ca are grija de mine…
– Si l-ai vazut vreodata???

A cazut pe ganduri.

-Nu, nu l-am vazut. Dar il simt🙂
– Asa e cu Mosii. Si Mos Nicolae si Mos Craciun. Cine crede in ei si-i primeste cu bratele deschise in sufletul lor sunt protejati si niciodata nu vor fi ocoliti. Trebuie doar sa crezi. Este suficient!!! Nu te indoi de acest lucru.

Am simtit-o usurata. Linistita. Mai increzatoare. Am continuat discutia pana aproape de miezul noptii. Nu m-a lasat sufletul sa o gonesc la somn pentru ca ma priveam pe mine, cea de acum aproape 30 de ani in urma, cand magia avea un gust amarui. Pandeam de dupa usa dormitorului spre holul in care stateau randuite ghetutele in speranta ca totusi va apare cineva care ma va duce din nou acolo unde trebuia sa fiu.

Si pentru ca Mosul chiar exista cu adevarat, in linistea noptii, pe casa scarii, fix in fata usii noastre s-au auzit clar niste pasi grei, cu bocanci in picioare. A si tusit nitel. Gros si ragusit de-atata drum.
Parca era atat de obosit ca s-a sprijinit de usa noastra. Pret de cateva secunde. Apoi…a disparut in linistea noptii.
Andrei i s-a taiat rasuflarea. Soptit, imi zice:
– Cred ca e Mosul. A ajuns la noi in bloc si eu inca nu dorm!!!

Cred ca in 10 secunde deja visa.
Iar dimineata i-a intarit convingerea ca totusi exista magie. N-are sens sa ne indoim de acest lucru. NICIODATA!

3 responses to “Magie sau nu?!”

  1. Cecilia says :

    Superb post Lili…mi-au dat lacrimile…e asa frumoasa vasrta asta a inocentei…as vrea sa nu se mai termine niciodata. Si tare mare dreptate ai…

  2. meli says :

    aiii,ce postare frumoasa! Magica de-a dreptul!
    Andra e tare norocoasa ca te are ca mama! Si Radu de asemenea! Mai un pic si va asculta si el fascinat povestile despre magia craciunului…
    va pup!

Lasă un răspuns

