Cum e mai bine, oare?

Traim intr-o lume nebuna. Agitatie de jur imprejur… Nu reusim sa ne tragem sufletul, nu reusim sa terminam ceva ca trebuie sa ne apucam de altceva. Un telefon se inchide, celalalt suna, unul striga dupa tine, altul vrea ceva. Timpul se comprima din ce in ce mai mult. Acum e dimineata, in cateva minute deja s-a facut seara.

De multe ori stau si ma gandesc ca Dumnezeu a stiut cum sa ma plamadeasca si sa ma lase pe Pamant in asa fel incat sa pot sa trag de mine si sa aduc multumiri si impliniri celor din jurul meu. Celor dragi mie! Insa mi-a dat un MARE defect: sfatosenia. Mi-am propus de multe ori sa renunt la acest aspect insa ceva din interior ma provoaca sa o iau de la capat.

Asa ca in lumea asta nebuna si tumultuoasa am facut greseala sa imi sfatuiesc copiii sa ia lucrurile cu calm, sa fie rabdatori, sa nu intervina peste discutiile altora, sa asculte pana la capat ce au de spus ceilalti, sa ii RESPECTE pe cei cu care vin in contact!
Intr-un cuvant…sa nu se bage ca musca-n lapte! Pentru ca mie personal nu-mi plac astfel de persoane si nu-mi doresc ca tocmai copiii mei sa devina acei „nesuferiti” din jurul meu. Aia de ma agaseaza psihic numai gandindu-ma ca exista pe planeta asta.

Doar ca in zilele noastre asta e un mare defect. E un defect sa ai bun simt, sa il lasi pe celalalt sa-si exprime teoriile chiar si cu stangacie, e un defect sa ai rabdare sa-l lasi sa isi faca ordine in idei ca apoi sa-i dai posibilitatea sa spuna ce are de spus chiar daca nu esti de acord cu el, e un defect sa accepti ca nu sunt toti ca tine. E un defect!!! Un mare defect! Un defect pe care-l am si eu dar mai ales Andra. Si pentru sufletul ei de copil a devenit o mare suferinta!

Cei buni in ziua de azi dau buzna peste tine, iti taie elanul, iti rad in nas si-ti arata ca gresesti. Cei buni iti dau peste bot de nu te vezi!! Raspund in numele tau la intrebarile care ti se adreseaza tie, intervin ori de cate ori pot peste ceea ce ai de spus si mai ales se bucura cand te „impiedici” de cel mai mic obstacol. Cei buni si apreciati sunt cei care reusesc sa vorbeasca tare chiar daca vorbesc doar de dragul de-a se auzi nespunand nimic coerent, de bun simt sau cu logica. Cei buni sunt cei ce critica vehement din orice pozitie ar fi, cei care in orice imprejurare gasesc tap ispasitor pentru greselile lor. Ei niciodata nu gresesc de fapt, sunt curati ca lacrima!!! Iar daca totusi in al doisprezecelea ceas isi dau seama ca ceva nu e ok atunci in mod cert nu e vina lor!!

Andra e un copil blajin, un copil asezat la locul lui si cu foarte mult bun simt. Si stie clar ca NU trebuie sa intervina peste ceea ce spun altii de varsta ei si mai ales nu trebuie sa-l corecteze abuziv pentru a nu-l complexa. Poate in schimb sa-l sfatuiasca si sa-si ofere opinia🙂
Atunci ma intreb, de ce altii o fac??? De ce si-au facut un scop din a calca tot in picioare ? Ce fel de copii sunt? Sunt incurajati de parinti sau de societate sa procedeze astfel? Sau pur si simplu sunt mici imitatori si fac intocmai ceea ce vad in jurul lor?
De ce copilul meu n-are voie sa aiba momente de agitatie asa cum au toti de altfel? De ce n-ar avea voie sa aiba un calificativ mai mic decat FB? De ce daca greseste pentru ca e copil si nu le stie pe toate din Univers, altii au voie sa fie ironici cu ea?? De ce mereu eu ii spun sa ignore si sa isi vada de-ale ei, sa-si urmareasca propriile interese si sa nu mai plece urechea la rautatile altora?

Am sufletul greu de fiecare data cand o vad necajita. Cred ca e firesc de altfel. Iar ea a obosit. O simt altfel. Cred ca pe undeva este si revoltata dar nu o arata fatis. O strange-n sufletul ei mic. Si-mi arata doar un chip trist. Un chip schimonosit de agitatia celor din jurul ei. Schimonosit de durere ori de cate ori este intrerupta abuziv (SIC! azi a fost randul „femeiuste” care n-are nicio treaba cu clasa lor ci doar tinea locul doamnei de religie !!!!) si eventual data o explicatie nefavorabila ei in plin auditoriu, dand-o pe ea exemplu negativ. Schimonosit de scarba acumulata vazandu-i pe altii cum incearca sa epateze prin orice mijloace, vazandu-i cum incearca sa-i sufle in ceafa pentru a demonstra ca-s mai buni. Si poate chiar sunt! Eu nu contest acest lucru! Dar mi-as dori sa o respecte. Si sa nu o mai vad suferind din cauza rautatilor care o au pe ea drept tinta.

Oh, ce pretentii am si eu!!!

Ma gandesc ca e greseala mea in totalitate. Ca educatia e apanajul fraierilor si prostilor iar respectul e ceva ideatic care n-are aplicabilitate in societatea noastra. Daca vrea sa tipe sa-si impuna punctul de vedere sa o faca!!! Ce daca e intrerupta pt ca n-a inteles ce voia sa spuna?? Sa tipe pana isi duce ideea la capat! Buna sau rea! Sa isi sustina cauza pana in panzele albe chiar daca n-are dreptate si sa bata cu pumnu’n masa pentru a-i pune la punct pe cei ce au alta opinie; sa uite cuvintele „te rog”, „iarta-ma” sau „imi cer scuze” pentru ca-s pentru fraierici, sa rada zgomotos ori de cate ori il vede pe altul la ananghie, sa-i spuna „esti prost! mai citeste” in loc sa-i explice asa cum se pricepe ea mai bine despre ceea ce nu stia copilul respectiv. Ma gandesc sa o invat sa nu mai ridice mana pentru a-si exprima opinia, a pune o intrebare sau pentru a da un raspuns cand este sigura pe ea ci sa se trezeasca vorbind pur si simplu; cand altul incepe sa se fasticeasca, pur si simplu sa vorbeasca in locul lui, neintrebata! Incetul cu incetul lumea o va trata la fel ca si pe ceilalti care procedeaza asa: cu zambetul pe buze si cu aplauze si aprecieri verbale. Oare asa este bine?
Pentru ca echilibru nu vad sa fie. Sau nu stiu eu unde se afla. Inca!

One response to “Cum e mai bine, oare?”

  1. Suzana Elena says :

    Nu renunta la „sfatosenie”. Roadele le va culege adultul Andra caci ea va avea mereu raspunsul bun si solutia multor probleme pentru ca in copilarie ai invatat-o sa gandeasca inainte sa vorbeasca. Pupam pe a lu’ Moise!

Lasă un răspuns

