Lectia de anatomie

Copiii mei de felul lor sunt destul de seriosi, cam prea putin buclucasi. Nu prea fac ei „nefacute” la nivel fizic si nici nu prea ma lovesc des cu aiureli astfel incat de foarte putine ori ma vad nevoita sa atentionez sau sa corectez ceva atat in comportament cat si-n vocabular. Imi cam lipsesc perlele…

Uneori insa ma trimit direct la podea si incep numaratoarea ca dupa un K.O.

R. incepe sa tuseasca destul de serios in plina vara. Mie, in calitate de mama-closca, imediat mi s-au activat toti senzorii care actioneaza „neindiferent” fata de primele simptome ale pardalnicei raceli.

– Hmmmm, nu prea-mi place ce aud! ii zic compatimitor

– Mami, stii de ce tusesc???

Halt, nu-i nevoie sa apelez la trucuri mamicesti ca-mi spune mostenitorul ce secrete sunt ascunse in spatele unui banal guturai.

– Ia sa auzim…cum te-ai procopsit cu tusea asta?!

– Mi-a cumparat bubu inghetata😀

Ei, hai, ca e prea de tot! Dupa ce tot discutasem despre prostiile cumparate din comert si dupa ce educasem toata familia ca trebuie asteptat momentul propice pentru a savura inghetata de calitate buna, ma trezesc „injunghiata” pe la spate.

– Copile, nu am discutat despre aspectul asta? Te-a fortat sa mananci?

– Nu! Eu am plans ca vreau. Si mi-a cumparat!

– Asta e acum, te-ai procopsit cu o frumoasa laringita. Sa vadem in continuare ce putem face…

Cade pe ganduri profund. Eram convinsa ca deja isi ordoneaza in cap idei de tratament cu ceai de ceapa si siropuri de ridiche. Dar de unde?? El isi pregatea lovitura fulgeratoare

– Ce laringita??? Asta nu e laringita, mami!

Nah, ca acum „e oul mai destept decat gaina”, imi zic in gand triumfatoare.

– Daca nu e laringita atunci ce este?

– Mami, stii, eu cand am mancat inghetata, am tinut-o in gura asa cum m-ai invatat, pana s-a topit. Si apoi…i-am dat drumu incetisooooor pe esofag! Ce sa caute inghetata pe laringe?? Iti dai seama ca daca o bagam pe laringe se ducea direct in plamani si muream? Nu mai puteam respira deloc. Ramaneai fara baietel. Dar eu am fost atent la ce m-ai invatat si am trimis-o in burtica prin esofag. Mamiiii, sa stii ca as putea sa fac esofagita… Nu e nevoie de ceai de ceapa. Am scapat!

Am amutit instantaneu si am schimbat subiectul. A fost mai bine pentru mine.

Doar l-am privit zambind, l-am mai mangaiat o data si am spus (tot in gand): „Destept ca ma-sa! Sa nu fie de deochi! :D”

Lasă un răspuns

